Fascination About حمام رفتن در بیماری زونا

Wiki Article

او افزود: «با احترام تمام [به انتقادات متحدان اسرائیل] اما ما در حال مبارزه با شیطان هستیم و از جهان انتظار داریم تا زمانی که حماس را از روی نقشه حذف می‌کنیم، در مبارزه با شر به ما کمک کند.»

سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال که به خواب و استراحت نیاز دارند

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

داروهای ضد ویروس، در صورتی که ظرف یک تا سه روز بعد از شروع علائم زونا مصرف شوند، می‌توانند در کاهش درد و طول دوره علائم بیماری تأثیر داشته باشند. آسیکلوویر ۸۰۰ میلی‌گرم، دارویی است که اغلب برای زونا تجویز می‌شود و باید به مدت ۷ روز و هر روز ۵ بار مصرف شود.

معمولاً بروز زونا در حاملگی غیرمعمول است، اما امکان ابتلا به آن وجود دارد. اگر فرد در دوران بارداری با کسانی که به آبله‌مرغان یا عفونت زونا مبتلا شده‌اند، در تماس بوده و واکسینه نشده باشد، ممکن است دچار آبله‌مرغان شود.

● داروهای ضدویروسی که زونا را درمان می‌کنند را می‌توان با خیال راحت در دوران بارداری استفاده کرد. آنتی هیستامین‌ها همچنین می‌توانند به کاهش خارش کمک کنند و استامینوفن می‌تواند درد را کاهش دهد.

گاهی اوقات بیماری زونا شدت چندان زیادی نداشته و با استفاده از روش‌های خانگی می‌توان میزان درد و خارش ناشی از آن را کاهش داد. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

پس زونا چیست و چه می‌کند؟ زونا توسط ویروس واریسلا زوستر به وجود می‌آید، همان ویروسی که باعث آبله مرغان می‌شود. این بیماری کشنده نیست اما می تواند بسیار دردناک باشد. واکسن‌ها به کاهش خطر ابتلا به زونا کمک می‌کنند.

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

● تنها راه مسری بودن ویروس این است که مستقیماً با تاول تراوش کننده فردی که زونا دارد در تماس باشید.

نمونه‌برداری خطر مرگ بیماری زونا از پوست – آزمایشی است که طی آن، قسمت کوچکی از سطح پوست به طور ملایم تراشیده می‌شود تا ویروس زونا یا سایر ویروس‌های موجود در آن شناسایی شود.

معمولاً اگر زونا چشم را درگیر نکرده باشد، خیلی خطرناک نیست اما در صورت شک به ابتلا به بیماری زونا، بخصوص در موارد زیر حتماً به پزشک خود مراجعه کنید:

در اغلب موارد ابتلا به زونا با معاینه ساده ضایعات پوستی و تاول‌ها قابل تشخیص است. اما در موارد کمی، پزشک ممکن است سابقه ابتلا به بیماری را از فرد بپرسد و در موارد نادر، شاید به آزمایش نمونه پوست یا مایع تاول نیاز داشته باشد.

● زونا می‌تواند بر روی باسن هم ظاهر شود. زونا معمولاً فقط یک طرف بدن را درگیر می‌کند، بنابراین ممکن است در یک باسن بثورات یا زخم‌های پوستی داشته باشید؛ اما در سمت دیگر نه.

Report this wiki page